torsdag 6 december 2012

Julen är här...

Det är nästan så att jag känner mig som en tonåring igen i skrivande stund...

 Julen är här <3 Klicka och lyssna här!

 
Jag sitter här på Novas flickrum i hennes rosa soffa med massa kuddar och mysbelysning, och jag lånar hennes dator för att skriva lite på bloggen. Nova sitter vid skrivbordet och pysslar och det spelas Spotify med ljuva julsånger med Amy Diamond!! De övriga familjemedlemmarna tittar på fotboll i vardagsrummet medans vi sitter här och myser...

Nova är fortfarande inte riktigt kry... Penicillinen hon fick hjälpte inte mot bakterierna hon hade, så hon fick ny medicin igår. Med den hoppas jag att hon snart mår bra igen! Lite piggare verkar hon idag iallafall och stannar gärna uppe en liten stund till, fast klockan är över läggdags.

Efter flera dagar med jullådorna stående i hallen med julpynt, fick jag äntligen fixat det sista och julgranen kläddes igår. Julstämning i huset! <3 



Vitt som snö och silver <3 Inte så mycket rött... De röda julgranskulorna fick ligga kvar i lådorna i år. Tanken slog mig när vi var klara med granen att vi nog inte kan sätta upp glaskulorna nästa år och ett par år till framöver... För nästa år har vi nog en liten nyfiken ett och ett halvt åring som med all säkerhet vill undersöka granen och dess pynt...


 
Nu stundas årets första glögg!! Och vad är väl inte mysigare än att samlas alla i soffan vid en lysande gran och snälla barn. För snälla barn, det måste vi ha här hemma... för nästan alla pepparkakorna som var köpta till glöggen är redan slut... ;)
 

Cessan

 
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar