söndag 30 december 2012

I morgon smäller det!!

 
Idag är det näst sista dagen på detta året och förberedelserna inför nyårsafton är i full gång! Inköp av nyårsmenyn, dukning pågår och en massa annat fix. Jag blevlite orolig att inte de svävande rislyktorna som jag beställt på nätet skulle komma i tid... Men igår förmiddags stod postbudet med ett stort paket utanför dörren. Glad blev jag :)

Nyårsmenyn har vi planerat och blir som följande...


Nyårsmeny

               Välkomstdrink Strawberry kiss

Förrätt:

Kräftfylld avokado med krämig spansk hetta.

Pizzahjärtan till barnen.

Huvudrätt:

Fylld fläskfilé med fetaost & soltorkade tomater, gyllenbruna hasselbackspotatis & rödvinssås. Serveras med mozzarellasallad & varma vitlöksbröd.

Efterrätt:

Vaniljgräddglass med färska jordgubbar & ringlande nöttoppingsås. Bubblande champagne i glaset.

Vaniljgräddglass med färska jordgubbar till barnen.
 

Ostbricka & snacks med avec så att vi tillsammans kan invänta tolvslaget…

 



Sista dagen på detta året och i kalendern får vi även skriva upp att Nellie har börjat krypa! På dagen 7 månader och 3 veckor gammal. Helt plötsligt har vi en liten mobil bebis här hemma. Storasysters roliga leksaker som katten som rör sig och låter lockar att krypa fram till och undersöka :)


 
Mitt lilla brejk är slut och jag tänkte fortsätta lite med förberedelserna igen!

Cessan

2 kommentarer:

  1. Nu började det vattnas i munnen när jag såg er meny, nyårsmaten kan jag äta alla dagar på året;) God fortsättning!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst vore det underbart gott varje dag!! :) ...Synd bara att det tar sån tid att laga... Önskar dig med en riktigt god fortsättning!

    Kram Cessan <3

    SvaraRadera