söndag 23 december 2012

Lillejulafton ❤


Dagen före dopparedagen är här!

Vi tänkte mysa i soffan med lite julfilmer som visas på TV och öppna en stor låda chokladpraliner. Nova har redan börjat titta på Grinchen. I kväll blir det uppesittarkväll med Bingolotto. Pensionärsvarning, hihi... ;) Men det har blivit lite av en tradition att sitta med varsin bingolott och kryssa en gång om året! En känsla av jul och inväntan av julafton och min sambos födelsedag! I morgon firas det både jul och 40-årsdag :)

Det hinner ju knappt vara jul förrän det är dags att fira nyår! Två stora högtider som ligger så nära varandra.


Igår beställde jag hem svävande rislyktor i olika färger. Vi tänkte haka på trenden och skippa smällande raketer i år. I stället ska varje gäst få sända ut sin egen rislykta med en önskan eller nyårslöfte på tolvslaget. Jätte vackert! Lystiden ska vara i cirka tjugo minuter.


Jag har ännu inte kommit på något nyårslöfte. Men när Palle var här igår med helt fantastiskt goda semlor, sa jag att efter nyår blir det dags att dra in lite på godheterna... Undrar om jag ska sända upp det budskapet i min rislykta som nyårslöfte eller som en önskan ;) Det kommer ju en sommar 2013!!

 Har du funderat på något nyårslöfte!?

Cessan

Happynewyear2013.info_written-on-sea-sand

2 kommentarer:

  1. Vilken undarbar idee med rislyktor! Lånar den ideen :)
    Och nej inga nyårslöften ännu....
    Önskar dig en God Jul!
    Kram
    A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att det är helt lysande ;) att du lånar idéen!! Tänk så vackert med rislyktorna som lyser upp den mörka himmelen :)

      Önskar dig en riktigt GOD JUL med ❤

      Kram Cessan ❤

      Radera