söndag 17 februari 2013

I BARNRUMMET


Då vi tog en sväng till Maxi i förmiddags för att handla fick en trevlig inredningstidning följa med oss hem. Med en semla till eftermiddagsfikan satt jag och bläddrade och inspirerades av min nya tidning. En ny tidning är ett sant nöje att bläddra i :) Det är ibland bara det lilla som ska till för att man ska få en ny kick. Och det fick jag.

Här kan man hänga med dockan :)
Jag hämtade in Novas gamla barnbord och stolar som hon hade på sitt rum då hon var mindre. Det har stått i garaget ett tag med en hel del ritmärken som påminde om massor av användning. Men med en rejäl rengöring fick jag bort det mesta och tänker bättra på den vita färgen när våren kommer och man kan måla utomhus.

"Hej dockan! Här kan vi ha tebjudning, nallen är också bjuden!"
Nellies babyrum förändras allt eftersom hon växer och blir större till ett barnrum. Jag har plockat undan babygymmet och babysittern... Det är inget som används längre. Nu är det nämligen bara en sak som gäller, det är att stå eller gå längs möbler hela dagarna långa.

Söta Rubens Barn dockan Oliva

I morgon börjar sportlovet och det ska bli så skönt att slippa skynda iväg till skolan tidigt om morgnarna. Kanske det till och med kan bli lite sovmorgon i morgon!? :)

Cessan

2 kommentarer: