tisdag 19 februari 2013

SPORTLOV


Min sjuåring har verkligen gått om mig tekniskt! (Inte för att jag är super teknisk, men lite  hum om saker och ting har jag i allafall...trodde jag) Nova frågade mig om en låttitel och ville ha hjälp med att lyssna på den. Jag satt med Nellie i famnen och gav henne välling och kunde i det läget inte hjälpa till att ta fram låten på datorn. "Det gör inget Mamma, jag spelar den i köket!" ...Och vad händer!? Jo, klick, klick på mobilen och låten "Call me maybe" spelar från airplay stationen i köket!! ...Har jag lite att lära maybe!? ;)

Det här är andra dagen på sportlovet. Jätte skönt att slippa morgonstressen som oavsett hur tidigt man än går upp infinner sig. Nova har lekt med sin lillasyster hela morgonen. Läst böcker och gungade henne i gungan. Sen tog vi en sväng till Barnmottagningen för att lämna in några av Nellies prover. Äntligen!! För första gången på fyra månader var proverna positiva!! Lilla magen verkar må bra nu :)


Nova har en playdate och det busas för fullt. De dansar och spelar in videos med mobilen. Nellie är överlycklig när flickorna kommer ner från Novas rum på ovanvåningen emellanåt och leker lite med henne.

Igår gjorde jag en förbeställning med lite nya barnböckerbokrean. Bara att hämta ut och betala i förbutiken på Maxi nästa måndag. Det ska bli kul att läsa några nya böcker även om MAX böckerna är Nellies favoriter!

 

Cessan



2 kommentarer:

  1. God natt !

    Tack föt din hölsning hos mig :)
    Som sagt så här inte jag vart så bra bloggvän der sista .Men det är ju så ibland eller hur ?
    Så söta tjejerna är.
    Härligt med en lite som upptäcka och en stor med :)

    Kul med inspiration. Jag hörde att MAXI hade såld Lev Vackerts butiks bok billigt ...kanske får det bli en svöng nör vi ska till byymarknaden imorrn.

    Hoppas att du får sova gott ! Nu ska jag jobba ett par timmar till innan det är dags för mig ;)

    Ha en fin dag och må så gott med tjejerna ! :)

    Kram från mig

    SvaraRadera
  2. Åh så härligt med lov! Söta barn du har, så himla goa.

    Kram

    SvaraRadera