lördag 23 februari 2013

LÖRDAG & MYS

Vackra ranunkler på köksbordet 
❤ vårfeeling   
 Det blev en härlig start på denna lördagen! Nellie sov i sin egen säng till 06.30, drack en flaska välling och somnade om i vår säng och sov vidare till 09.00!! Det var till och med så att vi gick upp och väntade och väntade på att hon skulle vakna. 

Mannen åkte med äldsta sonen som skulle spela fotbollsmatch i förmiddags. En av de andra två tonårskillarna cyklade till fotbollsträningen och den tredje tog extra lång sovmorgon till efter lunch. Nova åkte med en kompis till kulhuset som i kväll ska sova över hos oss. Jag och Nellie hade inget planerat denna lördag. Vi har varit hemma, fixat lite smått, myst och lekt.


Nellie har upptäckt sin lära gå vagn! Med ett hårt grepp om handtaget och med små stapplande ben går hon rakt fram tills det tar stopp.


När det tar stopp och hon fastnar skriker hon till tills vi hjälper henne och det går att köra vidare.


Vi tog även en liten promenad med den stora vagnen. Gångbanorna runt området var fullt med isfläckar och det gällde att ta det försiktigt för att inte vurpa... Mössan glömde jag hemma och det var kallt om öronen vill jag lova! Nu sitter jag och värmer mig med en kopp te och lyssnar genom kvällens mello bidrag på webben. 

Det är tur att det går att skapa lite vårkänsla inomhus, för utomhus är det långt i från... 

Njut av din lördag!

Cessan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar