tisdag 26 februari 2013

BOKREA


Årets bokrea har dragit igång! Jag och Nellie åkte och hämtade ut vår bokpåse som jag förbokat på Maxi. Det var ganska mycket med folk som trängdes och letade bland alla böcker, så det var så smidigt att bara gå och hämta ut påsen i förbutiken och betala. 

Ellens bok, Ellen och Olle leker, Fia och djuren på dagis
Det blev böcker till barnen. Jag själv får inte tiden att sätta mig ner med en bra bok för tillfället känns det som. Men kanske jag skulle ta och ladda ner en ljudbok. Den kan man ju lyssna på när man står i tvättstugan och viker tvätt eller städar. Kanske jag också ska ta mig tid att möta Mr.Grey!? Mannen från boken "Femtio nyanser av honom" som många kvinnor talar om nu. 

Ingrid träffar djuren, Max kaka, Nejlika har en potta

Två av böckerna har vi redan hunnit läsa. Klart godkända av Nellie som satt alldeles stilla och gjorde små nöjda ljud under sagostunden.



Jag köpte två böcker till Nova. Hon är inte så förtjust i att läsa. I alla fall inte läsläxan från skolan... Kanske dessa två böcker intresserar henne.

Galna gatan & Världens bästa kompis

Har du fyndat någon bra bok på bokrean!?

Cessan


1 kommentar:

  1. Underbara bilder, som alltid ;)

    Vilka härliga böcker du har fyndat. Måste in och kika jag med.

    Kram på dig

    SvaraRadera