fredag 22 februari 2013

BESÖK I PÅSKBYN


Det gäller att ta tillfället i akt! En liten stund för mig själv vid datorn när bebisen sover... :) Eftersom hon de senaste veckorna vägrat att sova i sin säng om dagarna provade jag att lägga henne i vagnen. Hon somnade bums!! Ett vinnande koncept kanske!?

Igår tog jag och tjejerna liten utflykt och besökte Påskbyn! 


Bland alla knalliga färger fick man sig en riktig vår boost! Åh, vad härlig det ska bli med vår! :) Det fanns massor av påskppynt. Jag brukar inte pynta så mycket till påsken. Vi brukar hänga upp färgglada utomhusägg i ett träd i trädgården i pastellfärger. Några blåste sönder förra våren, så jag köpte några nya prickiga ägg att uppdatera med. 



Bland alla roliga utomhusleksaker fanns det en vindsnurra i form av en blomma som jag tänkte sätta i en kruka utanför Nellies fönster. Då kan hon se hur den snurrar från sitt rum när vinden blåser. 


Nellie satt i vagnen och tittade med stora ögon på alla påskkärringar, ägg och färger.


Sen tog vi en fika på Farmor Idas café och Nellie drack sin eftermiddagsvälling.



Dagens utflykt blir inte lika spännande... En sväng till Maxi ska det nu bli för att fylla upp kylskåpet innan alla storebröderna kommer... Det går åt lite mat med tre tonåringar ;)...Och så får vi ladda upp med lite gott till fredagsmyset i kväll!


Ha en lovely fredag!

Cessan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar