fredag 8 februari 2013

TRÄDGÅRDSPLANER


Så var det äntligen fredag igen!! Storebröderna kommer och det blir som vanligt tacos på menyn följt av Gladiatorerna på TV och godis. 

Normalt sett denna tiden på året brukar jag sitta och planera och skissa på trädgården och vårens och sommarens projekt. Inga skisser har det blivit än, men lite idéer har jag. 


Trädgårdsportal
Love rosor <3
Det blir inga större planer i år, förutom en sandlåda och ett staket med grind så att vi inte har en liten bebis på rymmen. 


Nova var nämligen expert på att gå på egen upptäcksfärd och hälsade på hos grannarna när hon var mindre...

Minns speciellt en gång då hon kan ha varit runt 3 år och helt plötsligt var borta! Vi letade och ropade på henne och hittade henne hos grannen. Där satt hon i soffan i deras uterum med tonårsdottern och läste skvallertidning!! Haha... Vilken syn! Dom hade frågat om mamma och pappa visste om att hon var hos dem och givetvis nickade hon och sa ja!


Det är inte alls säkert att lilla Nellie får lika stort socialt behov och blir lika våglig som sin storasyster, men staket och grind känns som ett måste om vi ska få lite lugn och ro. Tror med största sannolikhet att vi har en gåendes ettåring i sommar!


Nova i smultronlandet <3 Hennes favoritplats!
Så skönt det ska bli att slippa strumpor och bara stoppa ner fötterna i sommarens favoriter -Calou Clogs!
Åh, vad jag längtar till vår och sommar nu när jag tittat igenom lite gamla trädgårdbilder!!
Om ni vill se mer har jag ett album på Styleroom.se som heter trädgården-mitt smultronställe.


Cessan



2 kommentarer:

  1. Hej på dig !

    Så härliga bilder... just nu snöar det som bara den mend det kommer :)
    Rätt så kul för barnen att det är snö när det är Sportlov. Vi får ta fram skrisnor och skidor och öva istället igen :)

    Hoppas aty det går bättre med din hand. Tur i otur att der gick bra men ont gör det ju i vilket fall som helst
    så söt ho är lilltjejen Vi ska också göra i ordning våran sandlåda.
    Men så härligt att se frammemot det.

    Hos oss blev det också Tacos ...

    Ha nu en fin helg ¡ kram från mig

    SvaraRadera
  2. Åh det är ju så mysigt med trädgård :) älskar vår med den är så vacker med alla äppelträd och blommor.

    Nu längtar man till våren :)

    Kram

    SvaraRadera