torsdag 24 januari 2013

BARNSÄKERT


Trött Mamma här!!

Nellie är som fastklistrad hos mig, dag två... Seperationsångest!? Tand nummer två på gång!? Jag har i allafall en liten mammig tjej för tillfället...

När hon får sitta själv på lekmattan eller kommer underfund med att inte mamma är där blir hon ledsen och kryper efter för att leta efter mig och drar mig i byxbenen för att komma upp. När hon somnat, vaknar hon till nästan direkt och vill ligga i famnen. Så med andra ord blir det inte mycket uträttat här hemma. Just nu sitter hon i bärselen medan jag trycker på de sööövande knapparna! (Gjorde nyss ett försök med att lägga henne i sängen... men icke! Så fort hon fick huvudet på kudden öppnade hon ögonen och grät).



Fösta bulan i pannan kom idag... :( 

Nu när det är så kul att krypa runt och titta, så har Nellie även kommit på att det går att resa sig mot möbler och andra saker. Hon reste sig mot en förvaringslåda i zink i hallen och tappade greppet lite... Zinklådorna ska nu få en annan plats och nu ska här plockas undan ljuslyktor och andra prylar för att minimera risken för fler bulor... Det går ju tyvärr inte att undvika bulor helt med en nyfiken tjej...
Senaste inredningstipset!? Krinklade lameller!? 
Vissa av inredningsprylarna får vi vara utan ett tag... I stället ska här inredas med bland annat trappgrind, lådstoppar och hörnskydd, allt för att barnsäkra nedanvåningen för ett tag framöver.

Cessan

6 kommentarer:

  1. Åh så söt :) klart man ska upptäcka allt, hehe

    kram

    SvaraRadera
  2. Åh tack snälla :)

    Ha en fin lördag!

    kram kram

    SvaraRadera
  3. God kväll !

    Hittade hit via en annan blogg .hoppas att det är ok att jag la mig som följare.
    Så söt liten goding.
    Dom blir ju lite så.
    Vilken fint kök ni verkar ha. Skulle vara kul att se lite mer.
    Vi som precis renoverar vårt blivande kök

    ha en fin fortsättning på helgen.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Godkväll!

      Så kul att du hittat hit & vill följa min blogg!! :)

      Visst syftar du på köket i bakgrunden av min profilbild!? Den bilden är tagen för Living and Rooms produktkatalog och tyvärr tillhör inte det vackra köket vårt hus...

      Men im du vill se mer av vårt hus kan du besöka Styleroom.se. Mitt alias är Cessan.

      Ha en fortsatt härlig helg!!

      Kram Cessan ❤

      Radera
  4. Hei!
    Så herlige bilder! Lameller er sikkert moro å leke med, men kanskje ikke så lurt?!

    God søndag og klem fra
    Cathrine :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Cathrine!

      Tack så mycket :)

      Ja, dom där lamellerna är bebisen på hela tiden... Och tycker mest att det är roligt när vi tar henne där ifrån. Busunge ❤

      Önskar dig med en Lovely Söndag!!

      Kram Cessan ❤

      Radera