lördag 5 januari 2013

Update...


"Jag har ABSOLUT INGENTING att klä på mig!!"... Känner ni igen den där frasen!? Ett vanligt kvinnligt fenomen ;)
Och när man väl är på jakt efter något nytt att förnya garderoben med så är det konstigt nog alltid kläder till barnen som man hittar istället! Och där står man och pustar och suckar nästa morgon igen och himlar med ögonen och stirrar in i garderoben när det är dags att klä på sig...

Men plötsligt så händer det!! Japp, igår var det minsann min tur att shoppa lite nytt, inte bara till barnen denna gång. Vi tog en liten familjetur, mannen, jag och flickorna till Emporia för andra gången denna veckan. Precis lagom mycket folk och ingen trängsel. Några nya linnen och toppar och en kofta fick jag shoppat med mig hem. Lite enkla basplagg, inget fancy, men ack så bra ändå! :)

Det var jätte bra speglar med rejäl belysning i provhytterna, man såg kläderna perfekt! ...Och även alla skavanker i fullt sken från alla håll och kanter... Hm... Dags för lite träning innan sommaren kände jag... Och med det i tankarna så hoppade vi över att köpa hem färska gräddbullar från Gräddbullerian med roliga och annorlunda smaker som nougat, passion eller lakrits som såg smarriga ut. Lite thaimat blev det till middag i en av restaurangerna iallafall. Gillar HOT, HOT, HOT!! Det är GOTT!!


Namnnappar

Jag fick tips om fina namnnappar och klickade hem några till Nellie från Sundanappar som kom i postlådan igår. Snabbt, smidigt och enkelt!

Jättesöta och mjuka och fina i sugdelen både med ring och utan. Hur bra som helst när det tids nog är dags för dagis att hålla koll på sin napp.


Gårdagens Nellie Tunika i velour & leggings från POLARN & PYRET. Söta strumpor från NEXT och så nya nappen :)


...Så skönt det var att öppna garderoben i morse och veta att jag hade något att ta på mig! ;)

Nu blir det rensnig i garaget och ett eller möjligen flera turer till tippen med alla julens kartonger och papper...

Ha en lovely  lördag!

Cessan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar