torsdag 3 januari 2013

Fin färgglad melamin



 Nya vårliga muggar i härliga pastellfärger har fått flytta in i RICE familjen


Denna gången beställde jag små muggar, perfekt då man inte vill ha så mycket i glaset eller till de minsta barnen.


Jag är helt förälskad i RICE och har skaffat en del i melaminserien. När det är dags att byta ut lite av våra vardagstallrikar som har många år på nacken och går sönder en efter en så kanske även några tallrikar från RICE i Italienskt porslin få ta plats i köksskåpen!

Dagens Nellie ❤ i mjukaste velourklänningen från WHEAT
Söta strumpbyxor med volanger från NEXT
Dagens Nova ❤ i topp från POLARN & PYRET, leggings från H&M
I morse vaknade Nellie vid sju och drack välling. YES! I fas med tiderna trodde jag. Men bebisen somnade om och jag tänkte bara vila en halvtimme till... Då jag vaknade igen var klockan halv tio. Sovmorgon... IGEN!! Kanske skulle ta och ställa klockan så att den ringer i morgon bitti.
I  eftermiddags blev det ett snabbt besök på BVC för att följa upp Nellies längd och vikt som stått still på grund av hennes mjölkallergi. Äntligen hade längden ökats till 70.5 cm och vågen stod på 8050 kg. Skönt att det vänt, det har varit lite mer än två månader av oro och massor av läkarbesök och provtagningar.



På hemvägen köpte vi Thaimat och även semlor med vaniljkräm (supergoda!!) i stället för mandelmassa att fika på i kväll. Så var det med det där nyårslöftet ;)
Men faktiskt var det så att det blåste på tok för mycket för att ens kunna släppa iväg de flygande lanternorna som vi skulle sända iväg med våra önskningar och nyårslöften på nyårsafton. Vi provade med en, men den höll nästan på att ta fyr i ett närliggande buskage... Inte värt den risken att starta det nya året med brinnande buskar, så vi lät bli och fick titta på alla raketer i stället. Så något nyårslöfte har jag ju inte fått sända i väg... ;)


Cessan


2 kommentarer: