fredag 16 november 2012

Alla sover om natten utom katten... och bebisen

Min sömn om nätterna har inte varit något vidare på det senaste... Lilla bebisen vaknar i ett och vill äta. Trodde att hon skulle bli bättre i lilla magen nu sedan jag börjat med totalt mjölkfri kost. Men hon är lite gnällig och orolig om nätterna speciellt. Den mjölkfria vällingen introducerar vi för fullt och med lite tålamod ska hon nog snart acceptera den.

Det handlar om ett par veckor till. Sedan är det är dags att stämma av hos läkaren igen och se om hon ökat i vikt. Det vore så skönt att få klartecken på att hon får börja med mättande gröt och att vi får börja med små smakportioner mat igen :)

Idag kom ett paket i postlådan med ytterligare några av mina fina midseason sale fynd!
Nova hade bestämt med farmor och farfar att hon skulle hämtas på skolan och vara hos dem i eftermiddag. Så jag och Nellie får fixa lite här hemma och handla lite till kvällens fredagsmys!
 
Kockan är lite över tolv och jag har ännu inte kommit ur morgonrocken... Men efter nattens mindre bra sömn kan jag unna mig att ta det lugnt och ta dagen som den kommer tycker jag... :)

 Cessan

2 kommentarer:

  1. Så mycket fina kläder! Bra fundat :) Vendela sover mycket bättre nu när jag slutat amma henne på nätterna, så skönt!

    SvaraRadera
  2. Åh... Så skönt att du ger mig hopp om en bättring när jag slutat amma då!! :)

    Kram <3

    SvaraRadera