tisdag 27 november 2012

Snart är det jul här i vårt hus...


Flera läkarbesök och möte med dietist har stått på det dagliga schemat den senaste veckan. Lilla Nellie har inte blivit bättre i sin lilla mage. Nya tester och undersökningar har gjorts. Olika vällingsorter har provats, som Nutramigen och nu den allra sista Neocate som vi försöker få henne att tycka om. Det går sådär... Den smakar inte så värst gott. En månad har gått sedan hon blev dålig och trots att vi inte vet säkert än är det fortfarande komjölksprotein allergi som misstänks.
Första advent är på söndag och jag tänkte hinna med att jula lite hemma! ❤ Kartongerna med julpynt plockades ner från vinden igår kväll och jag köpte några nya fina vita julstjärnor i papp från Watt och Veke till fönstren. Dom lös så fint!! Det får bli ett litet återbesök till Village butiken i eftermiddag för att byta några av julstjärnorna till en modell större.

Julkänslan vill jag ska infinna sig innan jul och efter nyår åker julen ut. Eftersom vi har en allergivänlig och barrfri konstgran (låter lite finare än plastgran ;)) så brukar även den stå klädd och fin hemma hos oss till första advent. Vi får väl se om jag hinner med det i år... 

Nu ska jag äta upp frukosten, hoppa in i duschen och ta en sväng med Nellie till babyrytmiken på öppna förskolan!

Ha en trevlig tisdag!

Cessan

2 kommentarer:

  1. Usch stackars liten. Jag lider med henne och er. Inget roligt när de små inte mår bra. Hoppas att ni får snart ordning på det så ni kan njuta av julen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Ann-Britt <3

      Ja, vi får verkligen hoppas att det snart vänder och att vi får veta vad som inte står rätt till... Jobbigt med ovisshet :(

      Ha en bra dag!
      Kram Cessan <3

      Radera