torsdag 1 november 2012

En hemmadag


Det blev en hemmadag idag. Utanför fönstren har det blåst och regnat och jag har myst i min one piece hela dagen.
Nova har pysslat och ritat och jag har försökt tvätta undan lite tvätt och plockat undan. Lilla bebisen har inte velat sova mer än små, små korta stunder idag. Jag är van vid att hon har en förmiddagslur och en på eftermiddagen. Det blir så mycket lättare att få saker och ting gjorda då, samt en gladare liten bebis. Förhoppningsvis så har sovvanorna blivit som de brukar i morgon igen.
Jag och barnen skulle bara ta en liten tur till Maxi för att fylla på kylskåpet inför helgen. Två timmar senare var vi klara och ändå fick jag inte handlat så där vidare mycket... Mycket folk och massor att titta på. Det tog visserligen lite tid på skönhetsavdelningen då min läppglanstokiga tjej stod och suktade efter alla fina läppglans...
För oss torrisar...;)
Jag fick köpt en ny handkräm som verkligen kändes som att den gjorde underverk direkt från första insmörjningen. Lypsyl inte bara för torra läppar alltså!
Nellie vände sig från rygg till mage idag! När jag skulle ta fram mobilen för att filma så att pappa skulle få se vad hon lärt sig, då gjorde hon ytterligare ett framsteg. Hon hasade sig fram på sin lekmatta! En halvmeter hasade hon sig för att undersöka och smaka lite på den färgglada mattan som lekmattan låg på. Oj, vad fort tiden går! Undrar vad som händer i morgon?

Cessan
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar