tisdag 6 november 2012

Jul feeling

För mig är julen vit som snö!

Fina pappstjärnor som lyser i fönstren, väldoftande hyacinter, amaryllis, granris, zink, mysiga kuddar och varma plädar i soffan, levande ljus, doftljus med julens aromer och värmeljus i mängder!! Och givetvis pepparkakor, lussekatter och glögg <3

Igår eftermiddag åkte jag och mina flickor en tur till Tomtebyn med Louice och hennes lilla flicka Alice. Tjejerna gick lite före oss och tittade på alla tomtarna medans vi gick bakom och inspirerades och tittade på allt möjligt fint till hemmet och pratade.
Vi fikade på Farmor Idas café. Jag och Louice valde varsin mörk kladdkaka och konstaterade att det var den absolut godaste vi smakat!!

Än har ingen riktig julkänsla infunnit sig... Kanske därför som jag för ovanlighetens skull kom tomhänt hem. Louice däremot, hittade jätte fina julsaker i vitt och silver!! Men det är ett par veckor kvar till första advent och det blir säkert ett återbesök innan det är dags att julpynta hemma.

Idag har vi gjort en del som var inplanerat i almanackan. Bland annat har vi varit på sex månaders kontroll på BVC. Nellie klarar allt det där som en sex månaders bebis ska klara av, men hon hade tappat lite i vikt. Kanske beroende på att hon möjligen har komjölksproteinallergi. Så nu blir det uppföljning och pricktest som följd. Nu har vi iallafall fått klartecken på att hon får lov att prova lite smakportioner igen! :) Mjölkfritt denna gång.
I eftermiddags fick Nellie smaka en majskrok för första gången! Hon tittade på den, smakade lite försiktigt, klöktes lite och rös i hela kroppen. Hon tittade på mig med lite underlig blick... "Kan man verkligen äta det här Mamma!?".

Vi får prova en ny majskrok igen i morgon :)

Hur underbart julig är inte denna bliden från Sköna hem!? I love <3
Kanske börjar jag få lite jul feeling ändå!?... ;)

 Cessan

 
















2 kommentarer:

  1. Bra blogg. Fina bilder. Jo är det du som har en rosa vit bokhylla som är som ett hus?? Har jag kommit rätt? Om det är rätt. Snälla snälla säg ett pris så köper jag den. MvH Isabella min mail är: lamatsareg@gmail.com

    SvaraRadera
  2. Hej Isabella!

    Vad kul att du gillar min blogg! :)

    Det stämmer att jag har en rosa/vit husbokhylla! Det har verkligen varit väldigt många som gillat och frågat om den! Jag är lika förälskad i den och efter ett par penseldrag ska den flytta in i bebisens rum. Jag vet att det finns liknande på potterybarn.com.

    Kram Cessan <3

    SvaraRadera