torsdag 1 november 2012

Ändrad vana svårare än man kan ana

Dagens lunch...
Varför är det alltid så när man inte får lov att göra någonting, så är man särskilt sugen på just det...!?

Dag två, mjölkfritt. Sugen på en chai latte... och yoghurt och ost och choklad och glass och...

Det sägs att det tar 21 dagar att bryta en vana, mönster eller beteende. Förändringar tar tid och innebär en utmaning, både positivt och negativt.

Vi tog lunchen på Burger King idag. Då fick jag allt prova på mitt nya mjölkfria tänk. Jag fick beställt hamburgare utan ost, dressing och lök... I stället fick jag ösa på med ketchup! ...Vilket jag oftast gör ändå...

Efter lunchen gick vi in i en butik och hittade dessa coolingarna från The Brand till storasyster & lillasyster.

Leopard <3 leggings till storasyster & one piece till lillasyster
... Hittade även trevliga böcker som lillasyster ska få i julklapp!


Sångböckerna Imse vimse spindel & Ekorr´n satt i granen.
Anne Geddes underbara bilderbok.




Japp, jag har börjat att beta av ena julklappen efter den andra när jag hittat dem!
Mannen i bokhandeln såg aningen lättad ut efter att han frågat, att jag kunde slå in julklapparna själv. Undrar om butikerna börjat slå in julklappar än!?
 
Eftersom lilla donnan bara är sju månader när tomten kommer hade jag tänkt att slå in alla klapparna i en enda stor låda... om det går. Utan kartonger, plast och etiketter, färdiga att undersökas och lekas med.
 
För hur många timmar har man suttit och skruvat, monterat och satt i batteri hela juldagen medans otåliga barn väntat och väntat på att få leka med sina nya saker...!? Skönt att ligga steget före!
Även bebisens första julklänning är fixad!
Julset med klänning, kofta och strumpbyxor från H&M
 
Redan finns det massor av julsaker, tomtar, glögg och pepparkakor i butikerna. Tror minsann att det får bli glögg och pepparkakor till helgen! Gäller ju att ligga steget före med julkänslan också ;) 

Cessan 

 
 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar