tisdag 20 november 2012

Duracell från morgon till kväll

Likt en duracellkanin har jag fått denna tisdagen att gå...

I vanlig ordning började dagen med att fixa Nova inför skolan. Därefter besök på BVC för att kolla vikten på bebisen. Hon hade ökat i vikt, men inte tillräckligt mycket. Vilket resulterade i en akuttid på Barnmottagningen för fler prover, undersökningar och recept på ny mjölkfri välling från apoteket. Då tiden blev knapp mellan BVC besöket och läkarbesöket så hann jag i väntan med några ärenden på stan...

Direkt från läkaren till skolan. I bilen då jag hämtat Nova pratade vi om vad vi skulle hitta på och bestämde oss för att prova på babyrytmiken på öppna förskolan. Jag har varit på öppna förskolan med de andra två barnen då de var små, men nästan glömt bort att det fanns. Så detta blev första besöket för Nellie. Hon tyckte att det var hur skoj som helst! Nova fick låna en stor gullig Rubens Barn docka som fick vara hennes bebis när vi sjöng och dansade till musik. Öppna förskolan kommer vi snart att besöka igen :)

Efter undanplock av det som inte hanns med i morse, middag och kvällsfix tog jag en varm skön dusch och har jag nu landat i soffan och här tog batterierna tog slut för idag...
 
Dags att ladda om för morgondagen!

Cessan


2 kommentarer:

  1. Hej

    Hittade din blogg via Styleroom där du bjuder på så mycket fint!
    Känner igen det där med tiden och att allt går i ett vissa dagar! Hoppas vällingen fungerar. Här fick vår lille gosse Althéra från Apoteket och den fungerar fint hos oss.

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Vad kul att du hittade hit!! :)

      Det är så ledsamt att så många barn får allergier :( Och det blir bara vanligare och vanligare...
      Vi fick Nutramigen, men den funkade inte... Så det blev nytt läkarbesök idag och ett nytt recept på Neocate. Den ska vi påbörja i morgon. Håller tummarna på att den är okej för vår lilla tjej.

      Kram ❤

      Radera