söndag 23 september 2012

Det finns inget dåligt väder...

Nu har verkligen hösten kommit! Det är dags att plocka fram höstkläderna och skorna och inventera barnens ytterkläder. Själv tycker jag att det är ganska kul att få plocka fram vissa kängor och stövlar som man inte använt på ett tag. Förra hösten köpte jag ett par riktigt mjuka och sköna kängor som äntligen fick komma fram igen! :)
 
Kängor MJUS & strumpor VILA

Vilket riktigt höstrusk det var igår! Regn, regn regn... hela dagen. Och kallt var det!
Eftersom alla killar i huset var på fotboll så tog vi tjejer en tur till stan. Nova ville så gärna handla något för sina presentkort. Så vi drog på gummistövlarna. För som man säger: "Det finns inget dåligt väder..."


Nova som är mindre förtjust i gummistövlar ville gå in i skoaffären och provade ett par kängor med inbyggd kilklack (höstens trend). Perfekt! ...Tyckte hon. Mindre praktiskt för en 7-åring tyckte jag...
Halva shoppingbesöket gick åt till att byta blöja på Nellie. Det hade till och med läckt genom, så vi fick ta på extrakläderna som legat i skötväskan ett tag. Sparkdräkten var alldeles för liten, knapparna gick knappt att knäppa. Så där låg lilla loppan i sin vagn som en stoppad korv... Stackare :(  Alltså dags att uppdatera skötväskan med tror jag.
Puss <3
Det mysigaste med regn och mörka höstkvällar är ju helt klart att tända ljus. Jag har fyllt på med värmeljus, så att man kan tända ljus varje kväll.
Varje gång vi tänder ljus vill Nova så gärna att vi tänder ljus ute i trädgården för dom i himlen som vi saknar <3
Lilla bebisen är som en väckarklocka och vaknade 06.50 i morse. Hon ville väl ta sitt söndagsbad på morgonen som vi brukar. Hon gilllar verkligen att bada! Hon sprallade och skvätte så mycket att jag kunde vrida ur min morgonrock efteråt, hihi :)
Babybad
Jag köpte lite akrylatväv på Åhléns i förrgår som jag tänkte göra om ett par gamla tavlor med. Så med häftpistol och tungan rätt i mun ska jag försöka klä om tavlorna i eftermiddag.

Från havet till staden


Njut av söndagen!

Cessan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar