söndag 16 september 2012

Sovmorgon är lyx

Söndag och Nellie lät oss ha sovmorgon till 08.00!
Men idag då jag fick lyxen att sova lite längre, då kan jag absolut inte somna om igen... Klarvaken klockan 07.00. På vardagar vill man ju helst bara stänga av väckarklockan och somna om igen. För aldrig känns väl sängen så varm och skön som på morgonen när man måste stiga upp!?

Så både långfrukost, tvätt och babybad har hunnits med på morgonen.
Jag älskar att ta det lugnt och äta en ordentlig frukostMacka, fil och flingor, juice och en eller två koppar gott te och gärna en bra tidning att bläddra i. En bra start på en ny dag! :)

När Nova kom hem från övernattningen hos farmor & farfar i förmiddags satte hon sig och byggde pärlbrickor. Sen tog vi cykel och barnvagnspromenad till farmor & farfar igen på eftermiddagen. Till Novas stora förtjusning, cyklade hon förbi stora kastanjeträd och letade efter kastanjer som hon fyllde cykelkorgen med. 

Höstens guldklimpar
Höstvädret är lite lurigt... Ena stunden värmer solen, nästa sekund blåser det svala vindar.
Min älskade skinnjacka fick den äran att få komma fram ur garderoben idag. Den har 8 år på nacken och har med tiden fått en aningen vintage look, men den är ju bara så skön! Och de senaste åren har jag tänkt: "bara denna säsongen också"...




Nova under kastanjeträden
Kastanjjakt
Hemma hos farmor & farfar blev vi bjudna på fika! Hemmabakad rulltårta och kanelsnäckor <3
Vi stannade även på middag och fick godaste kycklinggrytan. Nova svängde tre gånger, det säger väl allt! :)

Nu tänker jag gå och lägga mig. I morgon bitti kommer jag säkert att vilja sova vidare i min varma, sköna säng och bara trycka en gång på "snooze"... För i morgon är vi åter till skolans vardag utan förmånen sovmorgon.

 

Cessan







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar