måndag 24 september 2012

Soffmys light

Här sitter jag i soffan vid min dator med en kopp Cappuccino med Daim.
Mmmm... Jag dricker inte kaffe annars, men denna är supergod med härligt fluffigt skum!
Ute är det mörkt och regnet rinner ner på fönstren och emellanåt blåser det till. Uppkrupen i soffan myser jag med tända ljus! Undrar hur många värmeljus som går åt under höst och vinterhalvåret!? För bara idag är det 14 ljus tända... Det är ju bara måndag idag, så det blir bara mys-light.

Jag blev färdig med mina tygtavlor igår. Väggarna och trappan har vi planerat måla vita nu i höst. Och med mörkgrå trappmattor som minskar halkrisken blir det nog toppen! :)




 Jag fick fina små söta kristallskålar med lock från Fredriks mormor idag. Tänkte ha dom i sovrummet med lite smycken i.
Kristallskålar
Jag har varit så sugen på att byta ut lite textilier i sovrummet.
Just nu har vi lite New England stil, men jag vill gärna skapa mysig hotellkänsla.
Full-size gardiner i tungt tyg på skena ända upp i taket, så att man kan dra för om natten. Nya kuddar och överkast. Härligt stora lampor på glasfot. Gärna en ljus heltäckningsmatta som är mjuk under fötterna när man stiger upp om morgonen... Och då passar ju dom små kristallskålarna utmärkt till hotellkänslan som jag vill skapa.



Om en stund börjar Anger Management med Charlie Sheen på kanal 6. Inte lika bra som 2½ män, men jag har nog sett alla avsnitt flera gånger om så det är roligare att se en ny serie. Så jag tänkte fortsätta mysa i soffan... Och kanske värma upp halva cappuccinon som inte är uppdrucken....

Cessan





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar