tisdag 11 september 2012

Drömmar och verklighet

Vilken stor inverkan vädret har på allmäntillståndet! För oj, vad trött och hängig jag varit hela eftermiddagen då det varit mulet och regnigt. Inte mycket man fått gjort när man har noll enegri i både kropp och knopp. Får verkligen hoppas att solen vill titta fram lite mer i morgon.


Min egen lilla solstråle

I förmiddags åkte jag med Nellie till BVC för viktkontroll.
 
Längd: 65cm Vikt: 6580kg
Inte konstigt alls att kläderna börjar bli lite för små. Jag frågade BVC-sköterskan lite snällt om man fick skriftlig rekommendation med sig hem om att det är ett måste att shoppa nya kläder i storlek 68 ;)
 
Igår var vi på husvisning av en magnifik sekelskiftesvilla. Jag bara älskar miljön med höga tak med stuckatur, kakelugnar, dubbeldörrar, vackra fönster med djupa härliga fönsterkarmar, knirrande trägolv och en härligt lummig trädgård med gamla äppleträd... 
Drömmen är att bo i en sådan villa en vacker dag!
 
Samtidigt jämför man med de bekvämligheterna man har i ett nyare hus... Värmegolv, fjärrstyrd garageport, fräscha badrum och tvättstuga, lägre värmekostnad och inte några större renoveringsbehov... Bekvämt, men inte med samma "själ" som i en gammal robust villa.
Huset var verkligen vackert, men det var inte "det rätta" denna gång. Känslan ska infinna sig och kännas att "här vill jag bo!".
 
Eftersom jag varit så trött idag, tänker jag krypa ner i sängen och ta mig till drömmarnas värld. Kanske jag hittar drömvillan där!?
 


Cessan

 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar