lördag 20 oktober 2012

Den som inga byxor har...

Det är inte klokt vad åren går...
Nu har till och med min son vuxit om mig med ett par centimeter!

När vi rensade ur våra tre tonåringars garderober på sommarplagg och tog fram höstkläderna hade ju nästan alla deras byxor och jeans blivit för korta ... För det är ju först när långbyxorna åker på igen som man ser hur mycket de växt!

Vi tog den enklaste och smidigaste lösningen på problemet och intog soffan och nätshopping i morse.

Bäst att låta dem välja själva. Dom har ju egna stilar, viljor, smak och krav på vad de vill uppdatera garderoben med.

Det är ett minne blott då det bara var att lägga in det som behövdes i garderoben... Likadant med sjuåringen, som verkligen vet hur hon vill klä sig!

Helst i leggings och kjol varje dag. Och många diskussioner blir det om morgnarna, särskilt nu när det börjar bli kallare... Snart är det ett himla tjat om dom där termobyxorna igen! Snacka om att man önskat bo på varmare breddgrader så man sluppit termo-tjat-tider...

När jag satte mig här i soffan för mig själv med datorn och en kopp te, reflekterade jag över hur tyst här är... Fredrik och killarna är på fotbollsmatch, Nova är hos en kompis och leker och bebisen sover.

Så konstigt tyst det kommer att vara i huset när alla barnen flyttat ut. Det gäller att ta vara på dagarna, även tjat-dagarna, för åren går så fort... Och om ett par år har väl alla barnen vuxit om mig...!

Kärlek <3
Ta till vara på din lördag!

Cessan

2 kommentarer:

  1. Förlåt att jag frågar här på bloggen, vart kan man köpa skåpet du har i din dotters rum som ser ut som ett hus?

    Mvh nisse

    SvaraRadera
  2. Husbokyllan köpte jag på Ellos för flera år sedan och målade om. Det är verkligen jätte många som hört av sig till mig om var jag hittat den. Så faktiskt ringde jag upp Ellos och pratade med dem. Tyvärr finns ingen husbokhylla med i sortimentet just nu, men önskan om att ta in en i utbudet skulle förmedlas vidare. Det finns ett liknande hus på millimini.se och även på potterybarn.com.
    Hoppas att det var till lite hjälp :)

    Ha en bra dag!
    Cessan

    SvaraRadera