torsdag 11 oktober 2012

Vår första dejt


Idag för tio år sedan var jag och Fredrik på vår första dejt! <3


Jag & Fredrik <3
(Bilden är tagen från vår första semester på Rhodos)

Det var en fredag och jag skyndade hem från jobb till min lägenhet för att göra mig i ordning innan jag skulle bli hämtad i hans snygga, sportiga, silvriga bil ;) Han kom in om i lägenheten och hämtade mig med en bukett blommor och en flaska rött vin innan vi åkte till en fin restaurang som han bokat bord på.
...En trappa ner i en genuin källare med teglade väggar, träbjälkar, gallergrindar och levande ljus överallt. Bord för två vid en brasa med hög mysfaktor. En alldeles underbar buffé som vi avnjöt i flera timmar med en himla massa att prata om. Men bäst av allt var ju ändå sällskapet! <3
Där började vår resa....
 


Tänk här är vi nu 10 år senare, mitt i livet! I vårat hus, med två underbara gemensamma flickor och tre tonårskillar som vuxit upp som syskon under åren som gått.  Vi har gått igenom både roligheter och tråkigheter tillsammans. Många fina minnen <3 Love you!


Finaste rosorna från Fredrik <3
I morse fick minsann vantarna åka på. För det var frost på taken och gräset och dom stackarna som skulle ta bilen till jobb i morse fick skrapa rutorna...
 
 
Det blir kallare och kallare och fortare än vi tror så är det jul. Jag har klickat hem tre julklappar idag!

Jag brukar faktiskt börja med mina julklappsinköp redan i oktober. Dels för att vi har många barn att köpa till och för att dela upp utgifterna. Framför allt vill jag gärna hitta julklappar som är lite genomtänkta och inte bara stressköpta dagen innan julafton.

När det är första advent är planen att vara så gott som klar. Bara njuta av julen, sitta hemma och mysa med pepparkakor och varm glögg! :)

Jag älskar Rubens Barn! Dom är ju bara så ljuvliga! Om barnen varit snälla är det kanske en sån som tomten kommer med!? ;)


 

 
 

Cessan





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar