fredag 5 oktober 2012

Fixat och klart!

Hur kommer det sig att man hinner med så himla mycket vissa dagar medans andra dagar så hinner man absolut ingenting!?

I morse hann jag med hur mycket som helst!
Nova var i skolan, Nellie påklädd, frukost vid tv:n till gårdagens Efter tio med Malou von Sivers, sängarna bäddade, diskmaskinen tömd, hängt upp och laddat en ny maskin tvätt och plockat undan lite här och var... Och klockan var bara 10.00!

Igår tog de där vardagssysslorna mig hela dagen... Men i dag satt Nellie fint i babysittern och tittade på när jag for runt överallt och fixade och somnade på direkten när jag lade ner henne i sängen. Oftast vill hon bara sitta i sittern en liten stund och då ska jag passa på att hinna allt! (Optimistiskt tänkt) ...Vilket jag inte gör.

Jag försöker träna mig själv på att sänka kraven och prioritera, men är inte riktigt där än. Jag har provat att hänga in ostruken tvätt i garderoben och det tar emot... Stort steg! ;)

När jag kom upp i badrummet på ovanvåningen för att lägga på lite make up fick jag mig ett gott skratt! För på ena hyllan där vi brukar ha handdukar hade Nova gjort en alldeles egen liten sminkhylla! Hihihi :)
Märks ju klart att hon börjar bli större. Och givetvis ska hon också ha en egen liten hylla med parfym, läppglans och bodyglitter! 
Novas sminkhylla <3

Jag tog en barnvagnspromenad till affären och köpte lite gott till fredagsmyset innan vi hämtade storasyster på skolan. Det började regna när jag kom ut ur affären. Som tur var tog jag med hörlurarna till mobilen och kunde lyssna på musik när jag gick där i regnet med en sovande bebis och fulllastad barnvagn.

Det är väl konstigt vad musik kan göra, för där gick jag i min egen lilla värld och nynnade och brydde mig inte så mycket om hur blöt jag blev!

Ikväll kommer alla killarna (storebröderna) och då är det givetvis tacos på menyn!

Ha en mysig fredagkväll!

 

Cessan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar