tisdag 23 oktober 2012

Vaccination

I morse tog vi en promenad i det vackra vädret till BVC för vaccination. Efter att ha avbokat på grund av förkylningar fick lillan till slut sina sprutor...
På väg till BVC
Somnade sött i vagnen... 

Stackars liten, så ledsen hon blev både när hon fick spruta ett och två. Ett sånt hjärtskärande skrik och tårarna rann ner för kinderna... Men hellre sprutor än hemska sjukdomar.

Hon har varit lite ledsen och orolig under eftermiddagen och ligger nu i min famn och sover. Enligt BVC-sköterskan kan det spänna och det kan göra ont i benen ett par dagar efter. Förhoppningsvis slipper vi även feber denna gång. I mammas famn brukar det kännas lite bättre... Så det får bli extra mycket mys i kväll.

Enligt dagens mätning och vägning var min lilla rulta 68.5 cm lång och vägde 7.490 kg :)
På väg mot storlek 74 alltså!

På väg hem från BVC blev jag av med min mobil! Hade jag glömt den!?... Jag letade i skötväskan och fumlade i jackfickorna...
Nä, jag pratade i den!!! Snacka om amningshjärna! Hihi... :)

 
Jag som brukar ha full koll annars! Men nu glömmer jag både det ena och det andra... Övergående hoppas jag! ...Eller kan man kanske vaccineras mot det!? ;)

Cessan


 
 
 

1 kommentar:

  1. Stackars lilla, men som du säger är det ju för en bra sak. jag glömmer alltid min mobil överallt och kommer aldrig ihåg vart jag lagt den så du är inte ensam där:)
    och vilket fint höstväder ni ser ut att ha det! Kramkram

    SvaraRadera