måndag 1 oktober 2012

Hoppla!

Vilken mysig söndagseftermiddag vi hade igår!
Jag och mina flickor följde med Louice och hennes lilla flicka Alice till stallet. Där tog tjejerna hand om deras söta lilla häst Brage. Dom borstade och flätade och matade. Han var så söt med en massa flätor i manen.
Alice rider <3
Alice såg riktigt van ut och var så himla duktig på hästryggen och hoppade över hinder! Vi stod imponerade och tittade på och tyckte att hon var så våglig! :)

Nova står och tittar på
Nova fick också rida på Brage. Vilken lycka!
Flickorna red fnittrandes barbacka en runda tillsammans med <3



Nova rider <3
 Nellie låg så fint nerbäddad i vagnen och fick ordentligt med frisk lantluft.
Nellie myser i vagnen
 Efteråt fikade vi hemma hos Louice. Tjejerna var så hungriga efter ridturen.
 
När vi kom hem hade Nova jätte ont i magen och låg och jämrade sig i soffan, så hon fick stanna hemma från skolan idag. Men någon magsjuka var det inte tal om, tack och lov, för hon mår bra igen!
 

Hon tyckte att det var så tråkigt att inte få lov att gå till skolan idag. Så vi har tagit en riktig mysdag och pysslat och ritat lite. Jag har tecknat och Nova fyllt i med färg. Och så har hon lekt lite med lillasyster.
Nu ska jag ställa mig i tvättstugan och vika ihop handdukar och badlakan. Det blir lite tvätt då vi varit fullt hus. 4 fulla maskiner än så länge med handdukar. Det blir en del efter fotbollsträningar och skolidrott...
 
Tur att batterierna blev laddade med en riktig myssöndag igår! :)
 

Cessan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar