måndag 22 oktober 2012

Vardag med speed

När man har små bebisar blir små vanliga saker i vardagen stora projekt!

Som att ta en dusch, åka hem till någon eller att åka och handla. Det krävs planering.

För tillfället har jag en liten bebis som inte vill sitta eller ligga själv för långa stunder. Hon har nyligen lärt sig att sträcka upp armarna när hon vill komma upp. Och när jag frågar om hon vill komma, sträcker hon upp sina små armar, vem kan väl motstå det!? ❤

Resultat - speed dusch, speed städa, speed handla... Saker och ting blir bara sådär halvklara...

Den där vardags stressen är inte bara under bebisperioden utan även längre fram under uppväxtåren. När jag satt i bilen och väntade på att storasyster skulle komma ut från skolan kom det flera föräldrar med andan i halsen. Någon som kom cyklande utbrast: vi hann i tid!! Så jag är absolut inte ensam med att känna kampen mot klockan.

När lillan sov i förmiddags tog jag en liten tur i trädgården med kameran. Jag bytte ut morgonduschen mot en kvällsdusch för min lilla egentid kändes viktigare att spendera bland en massa vackra höstfärger ute!
 

Cessan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar