tisdag 2 oktober 2012

Morgonstund har guld i mund...

På skoldagarna är morgonen ganska inrutad. På med kläder, äta frukost, borsta håret och tänderna, är frukten med i skolväskan!? Och allra oftast känns det som att man har klockan emot sig. Även denna morgonen.

Speciellt när man har en 7-åring som har väldigt bestämda åsikter om hur hon ska klä sig. Numer får hon ta fram kläder själv kvällen innan skoldagen. Oftast blir valet bra, men ibland får man diskutera om varför det inte är okej med paljettklänningar och alldeles för tunna kläder nu när det är höst.

Denna morgonen fastnade vi vid första momentet och låg efter med allt det andra som ska hinnas med innan det är dags att promenera till skolan.

Det var just vid varmare kläder som första momentet drog ut på tiden...
Jag köpte en mysig stickad kofta ur Missoni kollektionen på Lindex. Varm och go tyckte jag. Men icke! Den kliar och sticks! För att undvika scenariot från Lotta på Bråkmakargatan, ni vet då hon klippte sönder sin stickade tröja med sax, så åkte jag till stan och lämnade tillbaka den i förmiddags. Inte behöver den hänga där i garderoben med lappen på tills den är ur växt.
Innan jag hämtade Nova på skolan köpte jag fika med hem. Jag blev så sugen på Chailatte när jag passerade Espresso House, så det fick bli en burk med hem. Så jag kan göra flera koppar hemma! Lite budgetlyx! :)
Det är mysigt att sitta och fika och prata om vad som hänt i skolan och vad de lärt sig under dagen.
Sen satte vi oss i soffan och Nova läste högt ur läsboken för mig och Nellie. Ett par sidor om dagen ska vi hinna med. Och efter ett par sidor var lillasyster så trött att jag fick lägga henne i spjälsängen. Det var inte bara hon som blev trött... Jag skulle också kunna gå och lägga mig en stund och vila ögonen...

Cessan

2 kommentarer:

  1. Visst är dom underbara våra prinsessor när det gäller skor och kläder... Hihihi!! Hoppas att ni haft en bra dag!
    Kram vännen <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, dom är lika som bär ❤ hihi... :)
      Undrar om de brås på sina mammor ;) Ibland kan man önska att man att man vant barnen med praktiska "skogsmulle-kläder" ...hihihi ;)

      Dagen har varit bra! Din med hoppas jag!

      Kram till dig vännen! ❤

      Radera